Volt egyszer egy Portugália

Egyszer volt, hol nem volt, volt egyszer egy portugál kirándulás...

Csapatunkkal idén februárban ellátogatottunk Lisszabonba és Portóba, ahol pár napot töltöttünk telis teli izgalmas programokkal. Előszőr a fővárosba látogattunk el, ahol nem csak a megszokott turistalátványosságokat derítettük fel, hanem olykor egészen különleges helyszínekre csöppentünk. Mindezekről most mesélni fogok.

Lisszabon

Lisszabonba való érkezésünkkor a repülőtérről metróval és busszal közelítettük meg szállásunkat. Már ekkor érezhetően nagynak tűnt az esti fényekben pompázó város, ahol a nyüzsgő élet még éjszaka sem áll meg.

Első nap felderítő utunkat a Belém Toronynál kezdtük, mely korábban ’őrként’ szolgált a városi kikötőnek és fogadta az óceán felől érkező hajókat. Ezután a Szent Jeromos-kolostort csodáltuk meg kívülről. Azok számára, akik a kolostort belülről is szeretnék megnézni, ahol Vasco de Gama síremléke is található, azt javasoljuk, hogy a reggeli órákban érkezzenek a kígyózó sorok elkerülése érdekében. Innen a városközpont felé vettük az irányt és felpattantunk a híres 28-as villamosra, mellyel szűk utcácskákon bejártuk Lisszabon óvárosát. Azt említett szerelvények több mint 140 évesek, mely nem csak ámulatba ejtő, de egyedi élménnyel fűszerezte meg a városnézést. Később a helyi portugálok tanácsára áthajóztunk Cascais városába (10 perc hajóút a Cais do Sodré hajó termináltól).

Itt egy helyi étteremben ízletes vacsorával koronáztuk meg a napot, ahol is frissen fogott halakból és tenger gyümölcseiből válogathattunk. Ha már étel, akkor említésre méltó a Bolinhos de Bacalhau (portugál tőkehalas-krumplis sült fánkocskák), a Francesinha (eredetileg portói tojásos húsos szendvics), illetve a mindenki által közkedvelt édesség a Pastel de nata, amiből mi is egy kicsit többet ettünk a kelleténél...

Másnap bejártuk Lisszabon főterét (Praca do Comércio), vásároltunk a piacon és felmentünk Szent György várába, ahonnan nagyszerű kilátásunk volt a városra, a Tejó folyóra és a Vasco de Gamma 17 km hosszú hídra. Később vonatra szálltunk és útba vettük Portót...

Aki még teheti, látogasson el a mesebeli Sintrába, mely csupán 20 km-re fekszik a fővárostól, illetve nézzen meg egy Fadó előadást Lisszabonban, hogy átélhesse az igazi „portugál életérzést”!

Portó

Portó az ország egyik gyöngyszeme, mely nekünk is hamar belopta magát a szívünkbe. Macskaköves utcáit gyalogosan jártuk be és régi épületei szavak nélkül mesélték el Portugália több évezredes múltját. A színes csempék, finom illatok, kiváló borok és a csodaszép táj mind gondoskodott arról, hogy nagyszerűen érezzük magunkat! Első utunk a Cais de Gaia-ra vezetett, ahol a Douro folyón ringatózó hajókban gyönyörködtük.

Majd átsétálva a Dom Luis hídon betértünk néhány borospincébe, ahol először megtanultuk, hogy hogyan készülnek a helyi borok, majd megkóstoltuk azokat, hogy magunk is elmondhassuk: A portói bor párját ritkítja!

Villamossal lementünk a tengerpartra, ahol megmártottuk lábunkat az Atlanti-óceánban és néztük a vitorlázó hajókat, ahogyan a hullámokat lovagolják. Este megízleltük a tőkehal különböző változatait, melyet kiválóan készítenek a helyi szakácsok és mivel mindannyian édesszájúak vagyunk, a Pastel del nata süti volt a „desszertünk” minden étkezés előtt és után...:)

Ezen városokban annyi lenyűgöző látnivaló van, melyeket egy alkalommal szinte képtelenség felderíteni. Tehát egy biztos, mi vissza fogunk térni!!!